martes, 7 de junio de 2022

Ultra Ensija

Nova jornada de muntanya per endavant, en aquest cas a Berga per fer front a 61 km i gairebé 3.700 m+. Vaig córrer la marató quan feia poc temps que corria i l'any passat ja m'havia mirat aquesta Ultra Ensija.

Sortim i de seguida la cosa es posa dreta, toca treballar dur amb els pals i tirar cap amunt. Petit descans a la Figuerassa i a continuar pujant. Cap al km 10 ja ens hem tret bona part del desnivell de sobre. Ara ve una estona de pla i baixada, amb alguna petita xinxeta que ens portarà fins a Saldes.

Foto de Geniku.

Foto de Carles Iturbe.

És el km 28 i ja gairebé portem 1.900 m+ en poc més de 4h. Penso que el que queda serà més fàcil i ràpid... com n'estava d'equivocat!

Ara ve una llarga pujada cap al Refugi d'Ensija, pujada on la calor ja comença a apretar de valent. Un cop a dalt, baixada dreta amb alguna tartera cap a la Font de Cal Coix abans d'afrontar l'última pujada cap a Rasos de Peguera. Es tracta d'una pujada més curta que les anteriors però intensa en quant a pendent i amb una temperatura que no para d'anar a més.

Foto de Pablo Salas.

Arribats al Refugi de Rasos de Peguera, ja majoritàriament és tot baixada, a excepció d'alguna rampeta abans d'arribar a Queralt. Últim esforç per baixar les escales de pedra i ja hi sóm de nou a Berga, després de 9h32'.

Acabo molt content avui, tot i anar més lent del previst a la segona part, acabo prou sencer i havent gaudit d'un entorn preciós.