viernes, 22 de febrero de 2013

Marató hivernal de Campdevànol

Diumenge sona el despertador molt d'hora, a les 5. Toca anar a Campdevànol, gairebé 1h30' de camí, així que aquesta vegada esmorzo al cotxe i com sempre m'acompanya el meu pare, cosa que aprofito per dormir pràcticament tot el viatge.

La cursa es presenta dura: 2.700 m de desnivell positiu, 4 cims de 2.000 m (La Covil, Costa Pubilla, Emperadora i Pedrapicada)... però sobretot per la neu que hi trobarem.


La sortida es dóna puntual a les 8 i de seguida entrem a la muntanya, no portàvem ni 3 kms quan arriba una d'aquestes pujades on no corre ni Déu... així que mans a les cuixes i anar fent. La primera baixada semblava una pista de patinatge amb les pedres glaçades. Després s'anaven combinant trams on es podia córrer bé amb altres on s'havia de caminar, o almenys la majoria optàvem per fer-ho.                                                                                                                                         

Em sembla que era sobre el km 13 quan arriba un tram de pujada (no sé si dir pujada o paret) completament nevat, en el qual fins i tot costa pujar amb l'ajuda de la corda que hi ha.            Primer cim fet, però no és fins el km 18 o 19 on assolim l'alçada màxima...ja portava gairebé 3h de cursa, fent un càlcul proporcional de kms me n'anava per sobre de les 6h... però era incorrecte, ja que havia superat la major part del desnivell.                                                  

És després del quart cim quan arriba una baixada duríssima, no per ser molt tècnica, però sí per ser molt pronunciada i llarga. Estava al km 23 i clar que quedaven pujades, però incomparables a les del principi. Vaig fent i arribat al km 30 començo a passar corredors amb força facilitat, fins i tot tinc la sensació que el cansanci vagi a menys.




Quan em dono compte ja estic un altre cop a Campdevànol. Creuo la meta en 5h26' per acabar en 37ª posició. Acabo molt content d'haver superat la cursa de muntanya més dura que he fet fins el moment pel que fa a temps empleat i desnivell.

Una bona recompensa a l'arribada, trobar-me la Núria Picas,
campiona del món d'Ultratrails.



No hay comentarios:

Publicar un comentario