jueves, 21 de abril de 2016

Intermón Oxfam Trailwalker

Sempre m'han agradat les curses solidàries, però és que quan em van proposar formar part d'aquest equip, vaig trigar mig segon en dir que sí.

Anem per parts, la Trailwalker de Girona surt d'Olot per recórrer la ruta del carrilet (una via verda) fins a Sant Feliu de Guíxols, acumulant 100 km bastant planets (500 m+ aproximadament). La finalitat d'aquesta cursa és recollir diners per acabar amb la fam i la pobresa a diferents països.


I finalment... l'equip. Tinc la sort de poder formar part del Térmens Biomecànica Esportiva, juntament amb l'Oriol Pagès, el Jordi Martí i l'Anna Juvé. Les dos persones que ens assistiran seran el Joan i l'Edyta, tot i que el suport s'amplia amb la família de l'Uri, la mare del Jordi i els meus pares.

L'Anna arrossega molèsties i el Jordi una lesió abans de començar, així que sabem que tocarà patir. Tot i això, a les 10 del matí prenem la sortida des d'Olot molt il·lusionats. Ens hem posicionat massa enrere i el primer km el fem pràcticament caminant.


Quan agafem bona posició, posem un ritme còmode i anem avançant molts equips. Compartim kms amb altres grups com Vedruna i amb amics com els Montseny Maasais.



Anem passant pobles: Sant Esteve d'en Bas, Sant Feliu de Pallerols, Amer, Angles... tot va sobre rodes fins el km 40, quan a l'Anna li tornen les molèsties i el Jordi es ressenteix de la lesió. A partir d'aquí, l'Uri fa bo el seu rol de líder per tirar del carro (mai millor dit), mentre jo intento ajudar en tot el que puc.



Rebem els ànims del Joel Jaile a Bonmatí i arribem a Girona (km 56), on en teoria és quelcom semblant a una base de vida. Deixa bastant que desitjar, la pasta amb pebrot gairebé em fa vomitar res més olorar. Sort que al cap de poc, a Quart, ens espera la família.


Anem fent kms, l'Anna aguanta com una campiona però el dolor al peu del Jordi va a més, li tocarà patir i de quina manera. Podria explicar molts detalls de la cursa, com els ànims del Dani Aguirre, però em quedo amb la lluita que va fer el Jordi per acabar la cursa. Mai havia vist tanta capacitat de patiment, compromís amb el grup, fortalesa mental... definitivament aquest paio està fet d'una altra pasta.



Arribem a Sant Feliu de Guíxols havent completat els 100 km en 13h08', cosa que ens deixa en 5ª posició general i 2ª d'equip mixt. 



Però tot això són números que en abstracte no diuen res... em quedo amb la sort d'haver format part d'un gran equip, on corredors i assistents vam remar tots en la mateixa direcció. Tinc la sensació que si ens haguéssim quedat els 4 sense bateria del frontal i hagués vingut algú a tirar-nos pedres, hauríem acabat de totes maneres. Segur que els meus companys hi estaran d'acord.

Vull agrair especialment al Joan Térmens per deixar-me formar part d'aquest gran equip esportivament parlant, però a més amb una qualitat humana insuperable. També als meus pares i als altres familiars per animar-nos tant i aconseguir que tiréssim endavant un dia difícil.

Gràcies una vegada més a Hoko-Esport, Sala-Giol, Rendiment-race, Bassol Optic, Besttrail, CEM Vallirana, MC3 Esports i Punt de Natura.




No hay comentarios:

Publicar un comentario