domingo, 27 de julio de 2014

Ultra Trail Catllaràs

No estava previst, però dimecres el Jose em va oferir la possibilitat d’anar a fer aquesta cursa amb el seu dorsal, ja que ell no hi podia anar. La lesió que arrossegava des d’Ehunmilak em va fer dubtar un moment, però de seguida li vaig dir que sí.

Així que per segon any vaig cap a La Pobla de Lillet. Tinc ocasió de saludar molts amics i companys abans de la sortida, que es dóna a les 6 amb les primeres llums del dia. M’he posat molt endarrerit per anar tranquil, però de seguida me n’adono que he pecat en excés, i el primer tram em toca menjar-me molts taps.

Els primers 6 km són pràcticament tots de pujada, i després planejar i baixada fins a Sant Julià de Cerdanyola. Tot just és el km 13 i faig parada breu.

Ara ve la pujada cap a La Creueta i començar una baixada on em torço el turmell. Noto que se m’infla però el dolor és suportable. Arribo a Malanyeu, km 19 així que toca agafar forces a l’avituallament.

Tenim per davant una forta pujada, amb trams de cordes i escales verticals entre un bosc de gran encant i amb molta aigua, que ens porta fins al Graell de Pujats i aleshores ja tot és baixada fins a La Nou de Berguedà, tot just l’equador de la cursa (km 27.5). Aquí coincideixo per primer cop amb el Biel, amb qui compartiré molts kms fins a meta.

Surto d’aquí i en una petita bassa em trobo el crack del Jordi Molist remullant-se sota la cascada. Anem fent kms amb el Biel mentre fem la dura pujada que ens porta fins al Sobrepuny, sostre de la cursa a 1653 m d’altitud.




En aquests moments el turmell ja em fa molt mal, a les pujades vaig molt bé i els trams corribles els puc córrer, però a les baixades molt dretes o amb pedres he de reduir molt el ritme. La baixada que ve ara és d’aquestes últimes, però pas a pas arribo fins al Castell de l’Areny, km 37.5.



El pròxim avituallament és al km 41. Pot semblar molt a prop, però tot és pujada així que m’hi estic una estona per arribar a Sant Romà de la Clusa. Anem planejant cara amunt fins al Refugi d’Ardericó. Agafem forces, ja és el km 48 i l’últim avituallament abans de meta.





Surto abans del Biel i li dic que ja m’agafarà. No ho fa i penso que finalment arribaré sol, però ja a La Pobla apareix i podem entrar junts a meta, després de 9h25’ en 64ª posició.



Han estat 55 km i 4.000 m+ sobre bastant fang i amb molta calor. El recorregut ja el coneixia de l’any passat i té una gran bellesa. No obstant, crec que al ser la segona edició l’organització ha estat molt més bona.



M’hi anava a provar després d’Ehunmilak i crec que la lesió va pel bon camí, poc a poc però sembla que marxa. Ara a cuidar el turmell i la setmana que ve a per la Buff Epic Trail, que sembla que serà dura.


Per acabar, he de donar les gràcies al meu pare per acompanyar-me una vegada més, el Jose per cedir-me el dorsal, a Hoko-Esport per ajudar-me amb la roba i com sempre MC3 Esports.

No hay comentarios:

Publicar un comentario