martes, 9 de agosto de 2016

Marató Vandekames

Esperava la Vandekames amb moltes ganes. El circuit or (ultra de 100 km) havia de ser l'última pedra de toc abans d'anar a UTMB. No obstant, va ser suspès pel reduït nombre d'inscrits així que vaig passar-me al circuit negre (una marató amb 2.500 m+). Em permetrà fer els cims de la Mola de Genesies i Molló Puntaire.

Tocarà anar un punt més ràpid doncs, i potser millor, perquè 100 km segurament hauríen estat massa a 3 setmanes de córrer a Chamonix.



Es dóna la sortida i el ritme d'inici no és massa fort comparat amb altres curses, però al cap d'un km i pico els de davant ja comencen a marcar diferències. Jo em quedo a la meva, anar fent per gaudir la cursa i procurar no prendre mal en un terreny molt tècnic.



Arribo al primer avituallament en posició 27, i a partir d'aquí serà un no parar de guanyar posicions. Passo al Jesús Bayo, que m'anima a intentar agafar a la primera noia i enganxar-me a ella.

Continuo fent, baixant i pujant entremig de camins plens de pedres, a vegades havent de grimpar. Als avituallaments vaig menjant i sobretot bevent tant com puc per resistir la calor que cada vegada va a més.



Arribo a mitja cursa molt sencer i decideixo apretar tot el que pugui. Així ho faig i continuo guanyant posicions. Agafo a la primera noia, la Elena Clavillo que va amb un altre basc... camí de la una del migdia i els dos sense aigua a sobre, aquests bascos estan fets d'una altra pasta!

Continuo a la meva, gaudint al màxim cada km, en aquest punt de la cursa ja m'exprimeixo a fons però en algun tram complicat he d'anar en compte.

Quan arribo a l'últim avituallament, a Castelló, em diuen que tinc al Jacinto a prop i apreto tot el que puc per agafar-lo... agafo dos corredors més però ell se m'escapa!



Finalment arribo a Vandellòs de nou després de 5h51', en 11ª posició. Acabo molt content per haver fet una cursa de menys a més i que he gaudit de principi a fi.

Rivalitat sana amb el Jacinto!


No puc deixar de recomanar la Vandekames a tothom que li agradi córrer per múltiples raons: bona organització amb tracte proper, ben senyalitzada, avituallaments més que correctes, bossa del corredor i premi finisher... sempre que pugui hi tornaré. Tot i suspendre la ultra, personalment crec que es van donar opcions pel gust de tothom que estava inscrit.

Gràcies a Hoko-Esport , Sala-Giol, Térmens Clínica Podològica, Rendiment-race, PH-Quirogel, MC3 Esports, CEM Vallirana, Bassol Optic, Punt de Natura, Training Sabadell, Besttrail i Tradeinn.

Gràcies també als meus pares pels ànims, així com al Marc Fernández, Arturo Neriz i altres amics que estaven al llarg del recorregut animant.


Amb l'Alejandro de Rendiment-race, la millor hidratació.

Amb la Núria de PH-Quirogel, un gran
producte per recuperar millor i més ràpid.

Amb el Marc Fernández, alma mater de la Vandekames
i recent finisher de la Transpyrenea (900 km).


No hay comentarios:

Publicar un comentario