martes, 22 de octubre de 2013

Ultra Trail Serra del Monsant

Després de l'ironman de Calella vaig recuperar-me bastant ràpid a nivell muscular, però tenia dolor als peus. No era res greu però veient l'atapeït calendari que tenia per endavant, vaig decidir deixar passar la Ultra Comtes d'Erill per acabar de fer net.

Em va fer ràbia però va ser la decisió encertada, ja que em va servir per recuperar-me i agafar ganes de córrer (en dues setmanes només vaig córrer un dia per Montserrat i dos dies per asfalt 30').

I així arribo a Cornudella de Montsant. Després de fer els últims preparatius i passar el control de material, es dóna la sortida. Com sempre a ritme ràpid, ningú pensa en els 100 km.

De seguida entrem a la muntanya i no triga gaire en arribar el primer problema. Al refugi d'Albarca no funciona bé el lector de dorsal i es forma cua de corredors. No és gaire temps però suficient com per posar-se nerviós.



Arribo a Ulldemolins (km 24) on hi ha el primer avituallament. Una mica de fruita, coca-cola i a seguir. Corro pràcticament tota l'estona acompanyat d'un corredor o un altre, mantenint més o menys la posició. Però avui no tinc bones sensacions, alguna cosa no funciona.

Vaig passant controls: Ermita de Sant Antoni, Margalef, La Bisbal de Falset... Ja porto 45 km i continuo sense trobar-me bé. Començo a pensar en retirar-me perquè penso en els 100 kms i se'm fan una utopia. El proper control és al Mas del Serrador (km 51), però decideixo continuar fins a Cabacés (km 56) perquè allà hi ha els meus pares i l'avituallament.






De moment m'assec mentre menjo una mica de pasta. Ja no penso en retirar-me... els meus pares han vingut a seguir-me, molts amics m'han enviat ànims i la cursa dóna 3 punts pel Montblanc. Així que em poso l'ipod per distreure'm i a continuar cap endavant.

Al cap de poc em perdo amb dos corredors més... Quan trobem el camí correcte, els 3 coincidim en que ha estat culpa d'una mala senyalització. Hem fet uns 2 kms de més però penso en positiu i a seguir. Més tard em perdo un altre cop però aquesta vegada només és culpa meva per no anar prou concentrat. Vaig passant més controls: La Figuera, Vilella Alta, Vilella Baixa... el plat de pasta m'ha donat ales però tampoc estic per tirar cohets.


Arribo a Escaladei (km 80) on hi ha el tercer avituallament. Coca-cola, fruita i mig entrepà per agafar forces pels últims 20 kms.

Surto de l'avituallament ja amb el frontal. Només 20 kms... però els més durs. Ara toca pujar, pujar molt. I escalar. Hi ha tres parets pràcticament verticals que s'han de pujar amb corda.





Un cop a dalt arriba el millor moment de la cursa. Passo alguns corredors, conversa breu, ànims i a seguir... Estic corrent de nit per la Serra Major sense veure pràcticament res a part de la boira, escoltant la música a tota hòstia i cantant (crec que en aquest moment sí que he perdut el nord). Estic gaudint tant que si la cursa s'allargués 10 o 20 kms no m'importaria.





Però passat el km 90 ja tinc ganes d'arribar. I així torno a Cornudella per creuar la meta després de 13h47', en la 16ª posició després dels 100 kms i 4.000 m+.



Tenint en compte com ha anat la cursa i els mals moments que he passat, acabo molt content. I amb una gran recompensa, ja tinc tots els punts pel Montblanc, tot i que el primer any és molt difícil tenir la sort de cara i obtenir un dorsal... així que segurament tirarem cap al País dels Pirineus.

Després de La Portals, aquesta és la ultra més ràpida que he corregut. A part del desnivell relativament baix, hi havia bastant asfalt i camí de formigó. Però intentar córrer "ràpid" amb 80 kms a les cames és un alicient més. Molt bona organització i molt ben senyalitzada (només vaig trobar un punt mal senyalitzat, on ens vam perdre, però marcar 100 kms és una tasca molt difícil). L'any que ve si puc hi tornaré.



6 comentarios:

  1. Bona cronica!!aquest any entrem tots al sorteig al canviar normativa. Ara es al tercer que entres directe si en els dos anteriors no et toca. Ens veiem aviat makina!!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sí Albert però el segon tens coeficient 2 (doble de possibilitats)... Tinc clar que vull fer una de 100 milles l'any que ve i no sé si esperar el sorteig del Montblanc o apuntar-me a la Ronda directament, i si tingués la "mala sort" que en aquest cas em toca el Montblanc doncs potser moro pel camí jajaja. Ens veiem a Sant Llorenç!

      Eliminar
  2. Felicitats! Fa poc que et segueixo, ets un màquina! Jo també estaré al sorteig del MontBlanc per segon any, amb coeficient 2. A veure si hi ha sort!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Moltes gràcies! Doncs sort pel Montblanc i a veure si coincidim en alguna animalada ;)

      Eliminar
  3. FELICITATS Sergi!!!! Si que durilla la ultima subida ;-)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Gracias Djanina! Un placer compartir algunos kms, me guardo tu blog!

      Eliminar