domingo, 14 de abril de 2013

Ultra La Portals

Ahir a les 7.30 estava a Collbató sota l'arc de sortida de la Ultra La Portals. Veient que tenia 70 kms per endavant, tenia pensat sortir més conservador que de costum. Es dóna la sortida i, corrent bastant còmode, em situo en un segon grup per darrere d'uns 4 o 5 escapats.

Després de veure els meus pares, arribem a un avituallament extra, al km 8, on només hi ha aigua i poc més, així que no paro. El segon avituallament està a Can Ribera, molt a prop, al km 12. Aquí sí que paro a veure una mica de Coca-cola. Porto un ritme còmode en quant a cames i pulsacions, però només portem 1h i ja 12 kms... Sí que anem bastant ràpid, però gairebé tot era pista i amb poc desnivell. Ja van arribant els corriols i el desnivell, i la segona hora cauen 10 kms, per arribar després a l'avituallament del km 24, a Castellolí, on de nou hi són els meus pares. Encara no tinc gana, així que una mica més de Coca-cola i a seguir.


Ara ja comença a arribar desnivell amb cara i ulls, i el ritme es va fent més lent i ja comencem a caminar en algun tram, fins arribar al km 34, on hi ha l'avituallament de Can Massana. Aquí sí que menjo mig plàtan i mitja taronja. Ara tenim una dificultat afegida, i és que ens hem enganxat amb els del recorregut curt, que sortien una hora més tard però feien 20 kms menys. Hi ha corriols on, la majoria de corredors i caminadors deixen pas, però n'hi ha d'altres que ens obstrueixen i no ens deixen avançar tant ràpid com voldriem.



Abans del km 40 ja arribem al punt més alt de la cursa, i ve baixada. Passo el km 42 en 4h08' (hauria fet marca personal en marató de muntanya, tot i que portavem poc més de 1.300 metres positius) i arribem a l'avituallament de Marganell al km 43, on torno a repetir el mig plàtan i mitja taronja i rebo una vegada més els ànims dels meus pares que em diuen que un corredor que m'acompanya i jo anem en 6ª i 7ª posició.

L'altre corredor no triga en quedar-se enrere, i passo un altre corredor de la Ultra, els kms ja pesen a les cames però vaig prou bé. Sobre el km 51 passo al José Luís, que feia el recorregut curt, l'animo i segueixo amb el que hem toca per arribar al km 52, on hi ha l'avituallament de La Calsina. Aquí només bec una mica de Coca-cola... però me la trobo calenta, quin fàstic!




El següent avituallament està molt a prop, i passo molts corredors del recorregut curt que m'animen a apretar perquè em veuen més sencer que el que tinc davant. A l'Estació del Cremallera els meus pares em diuen que em treu uns 20 segons, i l'avanço just abans d'arribar al km 57, on hi ha un altre avituallament en el que només bec Coca-cola.


Ara ve un tram molt pla i ràpid pel costat del riu i aprofito per prendre'm un gel al km 61 que m'ajudi a fer l'últim esforç, fins que arribo a l'últim avituallament a Ca N'Estruc, al km 65. Allà em diuen que el primer només em treu 20 minuts, però no em saben dir quina és la diferència amb el tercer. Penso que això ja està, i començo la pujada caminant mentre bec un got de Coca-cola, però me l'acabo i continuo caminant. Fa 20 kms hauria pujat corrent, però a aquestes altures puja massa, així que caminant fins al km 67 (més tard, els de davant em van dir que havien fet el mateix), on ja torno a córrer i arribo de nou a Collbató 7h15' després, acabant en 4ª posició i havent fet 70 kms i 2.300 m positius.



Aquesta ha estat la meva primera cursa més enllà de la marató, i l'experiència ha estat molt positiva. Òbviament, vaig acabar molt cansat, però avui, després de dormir gairebé 10h i nedar una mica, el cos ja sembla preparat per tornar a entrenar fort i fer més animalades. De moment, la setmana que ve arriba l'inici de la temporada de triatló amb el Doble Olímpic Terres de l'Ebre, que sense cap mena de dubte serà un bon test per veure el meu estat de forma de cara a l'Ironcat.





No hay comentarios:

Publicar un comentario