lunes, 21 de enero de 2013

Marató Costa Daurada

Comentava abans de la marató, que si fent sèries com un boig no havia pogut baixar de les 3h, aquesta vegada que estava centrat en entrenar encara més la resistència i no n'havia fet ni un dia (de sèries), ni m'ho podia plantejar. A més, feia un dia molt ventós i el circuit tampoc era precisament pla. Em conformava amb superar, encara que fos per poc, les 3h08' del 2011 a Salou.

Tot i així, la idea era seguir la llebre que marcava les 3h fins on aguantés, i després acabar com fos. Donada la sortida, enganxo les llebres (n'hi havia dues) sobre el km 1 i ràpidament es forma un grup molt nombrós, en el qual també hi són el José Luís i el Manolo.


Em notava els bessons carregats i vaig pensar que no podria aguantar aquest ritme i que no trigaria en deixar el grup. No obstant, amb el pas dels km em trobava millor i les pujades em servien per avançar posicions i posar-me més cap endavant del grup, però intentant amagar-me del vent.


Passada la mitja marató en poc més de 1h29', alguns membres del grup ja es van anar quedant enrere, cosa que va anar a més amb el pas dels km fins que, sobre el 30, una de les llebres va apretar una mica. Jo ja anava tocat i em vaig quedar amb la que seguia el ritme igual, però aleshores va dir: "hem d'acabar, és igual si baixem o no de les 3h". Van ser aquestes paraules les que em van fer apretar i anar-me'n amb els altres escapats.





Cada cop quedava menys i amb la llebre només quedavem 5 o 6, i a cada km anavem perdent algun membre. A dos els vem perdre però perquè encara van tenir forces d'apretar al km 40, però jo ja no en tenia i aguantar el ritme ja em costava prou. Així, quan quedaven dos km, em vaig quedar sol amb la llebre, que m'animava a aguantar el ritme dient-me que ja estava de sobres per sota les 3h i que ja no quedava res.




Quan vaig veure marcat el km 42 sí que vaig poder apretar els últims 195 m, per acabar amb un temps real de 2h57:07', en la posició 25. Bon paper també dels altres companys de club, el Manolo amb 3h06' (posició 54) i el José Luís amb 3h09' (posició 64).




Intentaré rebaixar la marca a Barcelona, un circuit més pla, i esperant que no sigui un dia tan ventós. Tot i això, si no ho faig tampoc em preocupa gaire, ja que no m'esperava anar-la a fer estant ja per sota de les 3h.  Abans de Barcelona però, més muntanya, ja que un dels objectius de la temporada és acabar un Ultra-trail (segurament l'Emmona, 106 km i 8.300 m +). De moment, diumenge Mitja Marató de l'Eramprunyà (21,5 km i 830 m+), el 10 de febrer Cursa de Castellbisbal (25 km i 800 m+), i el 17 Marató Hivernal de Campdevànol (42 km i 2700 m+).

No hay comentarios:

Publicar un comentario